Klacht over behandeling gemeente

We doen ons best om u goed te helpen. Bent u toch niet tevreden? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? U kunt op 3 manieren een klacht indienen: online, schriftelijk of telefonisch. We behandelen uw klacht meestal binnen 6 weken.

Er zijn 2 formulieren: één voor klachten over een medewerker in het sociaal domein. En een ander formulier voor klachten over een medewerker van de gemeente of het college van B en W.

  • U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
  • Uw klacht mag niet anoniem zijn.
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
  • Een melding of klacht over iets op straat (de openbare ruimte) doet u via een ander formulier.

U kunt op 3 manieren een klacht indienen: online, schriftelijk of telefonisch: 

Online

U kunt uw klacht invullen in het formulier.  

Schriftelijk 

Schrijf de gemeente een brief met daarin: 

  • Uw naam en adres.
  • Waarover u een klacht indient.
  • Uw handtekening. 

Postadres: 
Gemeente Almelo 
College van burgemeester en wethouders 
Postbus 5100 
7600 GC Almelo 

Telefonisch 

U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente via (0546) 54 11 11.

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • De klachtenbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
  • De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht. 

Niet eens met besluit over uw klacht

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
  • Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen. Kijk op Bezwaar en beroep

Als u op straat iets ziet waarvan u wilt dat wij opruimen of repareren kunt een melding doen. Zoals kapotte verlichting, een losse stoeptegel of zwerfafval.