We doen ons best om u goed te helpen. Bent u toch niet tevreden? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? U kunt op 3 manieren een klacht indienen: online, schriftelijk of telefonisch. We behandelen uw klacht meestal binnen 6 weken.
Er zijn 2 formulieren: één voor klachten over een medewerker in het sociaal domein. En een ander formulier voor klachten over een medewerker van de gemeente of het college van B en W.
Wat u moet weten
- U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
- Een melding of klacht over iets op straat (de openbare ruimte) doet u via een ander formulier.
Klacht indienen
U kunt op 3 manieren een klacht indienen: online, schriftelijk of telefonisch:
Online
U kunt uw klacht invullen in het formulier.
Schriftelijk
Schrijf de gemeente een brief met daarin:
- Uw naam en adres.
- Waarover u een klacht indient.
- Uw handtekening.
Postadres:
Gemeente Almelo
College van burgemeester en wethouders
Postbus 5100
7600 GC Almelo
Telefonisch
U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente via (0546) 54 11 11.
Wat gebeurt er met uw klacht
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- De klachtenbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
- De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
- Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.
Niet eens met besluit over uw klacht
- Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
- Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen. Kijk op Bezwaar en beroep.
Melding overlast buiten
Als u op straat iets ziet waarvan u wilt dat wij opruimen of repareren kunt een melding doen. Zoals kapotte verlichting, een losse stoeptegel of zwerfafval.